@article { author = {Pourfaraj, Alireza}, title = {A Study of Entrepreneurship New Institutionalism of the Ethnically−Traders Homogeneous Group in Comparison with Other Entrepreneurship Theories for Less Developed Countries}, journal = {Methodology of Social Sciences and Humanities}, volume = {28}, number = {113}, pages = {51-64}, year = {2022}, publisher = {Research Institute of Hawzah and University; (Hawzah wa Dāneshgāh Research Institute)}, issn = {1608-7070}, eissn = {2588-5774}, doi = {10.30471/mssh.2022.8379.2303}, abstract = {Three intellectuals in entrepreneurship made effective developments in the economy. Neo-classical entrepreneurship with complete rationality and market in equilibrium promises to accept the environmental impact on business. In the critique of the process, Austrian entrepreneurship, by planning the market in equilibrium with entrepreneurial vigilance, considers the opportunity to profit for the entrepreneur. The new institutionalism approach with the design of official and informal institutions and entrepreneurial contracts in the institutional environment attracted attention to productive and destructive entrepreneurship. This paper seeks to introduce new institutionalism, with the theory of ethnic entrepreneurship activity in the form of a united commercial network with ethnic identity and culture, paying attention to confidence among ethnicities for the opportunity to profit and productive entrepreneurship for underdeveloped countries. The results indicate the usefulness of this theory and its application to less developed countries in creating sustainable growth and development for the entrepreneurial environment.}, keywords = {Austrian Entrepreneurship,Neo−Classical Entrepreneurship,New institutionalism Entrepreneurship,Entrepreneurship of Ethnic−Commercial Homogeneous Group,Economic Sociology,Less Developed Countries}, title_fa = {بررسی کارآفرینی نهادگرایی جدید گروه همگن قومی−تجار در مقایسه با دیگر نظریات برای کشورهای کمتر توسعه‌یافته}, abstract_fa = {سه جریان فکری در کارآفرینی، تحولات مؤثری را در اقتصاد پدید آوردند. کارآفرینی نئوکلاسیکی با فروض عقلانیت کامل و بازار در تعادل با عدم پذیرش تأثیر محیطی بهینگی در کسب ‌و کار را نوید می‌دهد. در نقد این فرایند، کارآفرینی اتریشی با طرح عدم ‌تعادل بازار با هوشیاری کارآفرینانه در اصلاح تخصیص منابع در شکل نهادی را موجب فرصت سود برای کارآفرین می‌داند. رویکرد نهادگرایی جدید با طرح نهاده‌ای رسمی و غیررسمی و قراردادهای کارآفرینانه در محیط نهادی توجه را به کارآفرینی مولد و مخرب جلب کرد. این مقاله درصدد است در مبانی نهادگرایی جدید با نظریه فعالیت تجاری قومی کارآفرینی در شکل شبکه متحد تجاری با هویت و فرهنگ قومی، توجه به اعتمادسازی بین اقوام برای فرصت سودآوری و کارآفرینی مولد را برای کشورهای توسعه‌نیافته معرفی کند. نتایج بیانگر مفید بودن این نظریه و کاربرد آن برای کشورهای کمتر توسعه‌یافته در ایجاد رشد و توسعه پایدار برای محیط کارآفرینی است.}, keywords_fa = {کارآفرینی اتریشی,کارآفرینی نئوکلاسیکی,کارآفرینی نهادگرایی جدید,کارآفرینی گروه همگن قومی−تجار,جامعه‌شناسی اقتصادی,کشورهای کمتر توسعه‌یافته}, url = {https://method.rihu.ac.ir/article_2007.html}, eprint = {https://method.rihu.ac.ir/article_2007_23a9366aa7253664e93d533fc8a0f430.pdf} }