انگروزینو، مایکل وی. (۱۳۹۶). درآمدی بر مردمنگاری: نحوه انجام تحقیقهای مشاهدهای و مردمنگارانه، ترجمه جبار رحمانی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
آلتوسر، لویی (۱۴۰۰). درباره بازتولید، ترجمه هومن حسینزاده، تهران: دمان.
باومن، زیگموند، و تیم، می. (۱۳۹۰). جامعه شناسی کاربردی در زندگی روزمره، ترجمه راضیه خزاعی، تهران: لوح فکر.
بیبکآبادی، غزل، سلطانیفر، محمد، و دلاور، علی (۱۳۹۹). بررسی فرهنگ و زندگی روزمره در شبکه اجتماعی فیسبوک. فصلنامه مطالعات رسانه، 15(۴۹)، ۱۱۴-۱۰۳.
توماس، جیم (۱۳۹۷). مردمنگاری انتقادی، ترجمه محمدتقی ایمان و مهتا بذرافکن. شیراز: دانشگاه شیراز.
رحمانی، جبار (۱۴۰۰). مردمنگاری ایرانی، تهران: مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
طالبیان، حامد، و زندوکیلی، سارا (۱۳۹۴). تحلیل فرهنگی بازنمایی حریم خصوصی در رسانههای اجتماعی: مردمنگاری کاربران ایرانی فیسبوک. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
محمدپور، احمد (۱۳۹۷). ضد روش: زمینههای فلسفی و رویههای عملی در روششناسی کیفی. قم: لوگوس.
نظری، علیاشرف (۱۴۰۱). بنیانهای روششناختی مردمنگاری و مشاهده مشارکتی: معرفی روش مردمنگاری مجازی، دیجیتال و پساانسانگرا. فصلنامه مطالعات ملی، 23(۹۲)، ۵۹-۳۱.
References
Airoldi, M. (2018). Ethnography and the digital fields of social media. International Journal of Social Research Methodology, 21(6), 661-673. https://doi.org/10.1080/13645579.2018.1465622
Althusser, L. (2021). Sur la reproduction. Translate By Hooman Hosseinzadeh. Daman Pub. Tehran
Angrosino, M. (2017). Doing ethnographic and observational research. Translate By Jabbar Rahmani. Research Center for Culture, Art and Communication. Tehran.
Bauman, Z., & May, T. (2011). Thinking sociologically. Translate By Razieh Khazaee. Loh-e Fekr Pub. Tehran.
Bibak-Abadi, Gh., Soltanifar, M., & Delavar, A (2016). Study of Relationship between Culture and Daily Life in Social Networks A Case Study of Facebook. Quarterly Journal of Communication Research, 23(87), 93-112.
Bonilla, Y., & Rosa, J. (2015). # Ferguson: Digital protest, hashtag ethnography, and the racial politics of social media in the United States. American ethnologist, 42(1), 4-17. https://doi.org/10.1111/amet.12112
Caliandro, A. (2018). Digital methods for ethnography: Analytical concepts for ethnographers exploring social media environments. Journal of contemporary ethnography, 47(5), 551-578. https://doi.org/10.1177/0891241617702960
Dalsgaard, Steffen (2016). The ethnographic use of Facebook in everyday life. In Anthropological Forum, 26(1), 96-114. https://doi.org/10.1080/00664677.2016.1148011
Darmon, D. J. (2018). Researching the mechanisms of gossip in organizations: From fly on the wall to fly in the soup. The Qualitative Report, 23(7), 1736-1751. https://core.ac.uk/download/pdf/215360971.pdf
Dunn, T. R., & Myers, W. B. (2020). Contemporary autoethnography is digital autoethnography: A proposal for maintaining methodological relevance in changing times. Journal of Autoethnography, 1(1), 43-59. https://doi.org/10.1525/joae.2020.1.1.43
Finfgeld-Connett, D. (2017). Synthesis methods in social science research. Oxford University Press.
Hine, C. (2015). Ethnography for the internet: Embedded, embodied and everyday. Taylor & Francis.
Kozinets, R. (2019). Netnography: The essential guide to qualitative social media research. Sage Publications. https://www.torrossa.com/en/resources/an/5018252
Laaksonen, S. M., Nelimarkka, M., Tuokko, M., Marttila, M., Kekkonen, A., & Villi, M. (2017). Working the fields of big data: Using big-data-augmented online ethnography to study candidate–candidate interaction at election time. Journal of Information Technology & Politics, 14(2), 110-131. https://doi.org/10.1080/19331681.2016.1266981
Lee, D. A., Baker, W., & Haywood, N. (2020). Engaging with 21st century methodologies in contemporary education research: Developing a multi-sited, distance, online ethnography. Florida Journal of Educational Research, 58(7), 20-33. https://figshare.utas.edu.au/articles/journal_contribution/Engaging_with_21st_century_methodologies_in_contemporary_education_research_Developing_a_multi-sited_distance_online_ethnography/22992734/1
Luhtakallio, E., & Meriluoto, T. (2022). Snap-along ethnography: Studying visual politicization in the social media age. Ethnography, 14661381221115800. https://doi.org/10.1177/14661381221115800
Luvaas, B. (2021). Affect and Autoethnography in Social Media Research. In Creator Culture (pp. 57-74). New York University Press. https://doi.org/10.18574/nyu/9781479890118.003.0007
Mughal, M. A. Z. (2015). Being and becoming native: a methodological enquiry into doing anthropology at home. Anthropological notebooks., 21(1), 121-132. https://anthropological-notebooks.zrc-sazu.si/Notebooks/article/view/178
Nazari, A. (2022). Methodological Foundations of Ethnography and Participatory Observation: Virtual, Digital and PostHuman Ethnography. National Studies, 23(4), 31-59.
Pink, S., Sinanan, J., Hjorth, L., & Horst, H. (2016). Tactile digital ethnography: Researching mobile media through the hand. Mobile Media & Communication, 4(2), 237-251. https://doi.org/10.1177/2050157915619958
Popova, M. (2020). Follow the trope: A digital (auto) ethnography for fan studies. Transformative Works and Cultures, 33. https://doi.org/10.3983/twc.2020.1697
Przybylski, L. (2020). Hybrid ethnography: Online, offline, and in between (Vol. 58). Sage Publications.
Sandelowski, M., & Barroso, J. (2007). Synthesizing qualitative research: What is it? Why is it important? How do we do it? Nursing Research, 56(4), 213-221. https://doi.org/10.1002/nur.20176
Stewart, B. (2022). Twitter as Method: Using Twitter as a Tool to Conduct Ethnographic Research. The SAGE Handbook of Social Media Research Methods. Sage publication. https://www.torrossa.com/en/resources/an/5409559#page=231
Suarez, M. (2019). What can multi-sited and digital ethnography contribute to innovation studies in the global South? African Journal of Science, Technology, Innovation and Development, 11(4), 495-503. https://hdl.handle.net/10520/EJC-16f21248a2
Talebian, H., Zandevakili, S. (2015). Representation of Privacy in Social Media:Ethnography of the Iranian Facebook Users. New Media Studies., 1(1), 69-96.