1. ادوارد، سعید (1386)، شرق شناسی، چ1، ترجمه لطفعلی خنجی، تهران: امیر کبیر.
2. ایزوتسو، توشیهیکو (1379)، صوفیسم و تاوئیسم، چ2، ترجمه محمدجواد گوهری، تهران: روزنه.
3. ایزوتسو، توشیهیکو (1359)، بنیاد حکمت سبزواری، ترجمه سیدجلال آشتیانی، تهران: مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل شعبه تهران.
4. حائری یزدی، مهدی (1384)، جستارهای فلسفی، بهاهتمام عبدالله نصری، تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
5. دورکیم، امیل (1387)، قواعد روش جامعهشناسی، چ8، ترجمه علیمحمد کاردان، تهران: دانشگاه تهران.
6. رضوی مسعود (1379)، آفاق فلسفه از عقل ناب تا حکمت احکام (گفتوگو با مهدی حائری یزدی)، تهران: فروزان.
7. طاهری سرتشنیزی، اسحاق (1392)، «فلسفه اسلامی؛ تئوسوفی یا فیلوسوفی؟ (نزاع حائری و کربن)»، آینه معرفت، دوره13، ش35.
8. غفاری، غلامرضا (1389)، «منطق پژوهش تطبیقی»، مجله جامعهشناسی ایران، تهران: انجمن جامعهشناسی ایران.
9. کربن، هنری (1374)، ارض ملکوت و کالبد انسان در روز رستاخیر از ایران مزدایی تا ایران شیعی، چ2، ترجمه سیدضیاءالدین دهشیری، کتابخانه طهوری.
10. گندمی نصرآبادی، رضا (1395)، «فلسفه تطبیقی به مثابه روش: با تأکید بر دیدگاه ماسون−اورسل»، فصلنامه روششناسی در علوم انسانی.
11. مرتضوی، سید خدایار (1358)، «بررسی آثار اسکینر و کاوشی در نقد وی بر متولوژی قرائت زمینهای»، فصلنامه قبسات.
12. Kaipayil, Joseph (1995), Epistemology of Comparative Philosophy:A Critique with reference to p.T.Raju, Pontificia Università Gregoriana.
13. Masson-Oursel (1926), Comparative philosophy, translated by V.C.C. Collum, London.
14. Masson-Oursel (1951), True Philosophy is Comparative Philosophy, translated by Harold E.McCarthy.
15. WHITE, Hayden (1973), Metahistory: the historical imagination in nineteenth-century Europe, John Hopkins University Press, Baltimore.
16. 18. WILSON1, ADRIAN (2014), THE REFLEXIVE TEST OF HAYDEN WHITE’S METAHISTORY, in History and Theory 53, 1-23 © Wesleyan University.