درک جامع سازمانها و انجام مطالعات و تحلیلهای سازمانی یکپارچه، در گرو توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی آنها است. در این راستا، تحلیلگفتمان به عنوان یکی از استراتژیهای پژوهشی کیفی، با مدنظر قراردادن زمینه و بافت موقعیتی سازمانها و توجه به این نکته که «ذهنیتها» و «تجربهها» بوسیله زبان خلق میشوند، به پژوهشگران کمک میکند تا به این مهم دست یابند. بر این اساس، هدف این مقاله تبیین مبانی نظری گفتمان و تحلیلگفتمان، تعیین جایگاه این طرح پژوهشی در میان پارادایمهای تحقیق و تشریح شیوه انجام آن است.
داناییفرد, حسن, & نوری, علی. (1390). گفتمانی بر تحلیلگفتمان در مطالعات سازمانی: تأملی برمبانی نظری و اسلوب اجرا. روش شناسی علوم انسانی, 17(69), 163-192.
MLA
حسن داناییفرد; علی نوری. "گفتمانی بر تحلیلگفتمان در مطالعات سازمانی: تأملی برمبانی نظری و اسلوب اجرا". روش شناسی علوم انسانی, 17, 69, 1390, 163-192.
HARVARD
داناییفرد, حسن, نوری, علی. (1390). 'گفتمانی بر تحلیلگفتمان در مطالعات سازمانی: تأملی برمبانی نظری و اسلوب اجرا', روش شناسی علوم انسانی, 17(69), pp. 163-192.
VANCOUVER
داناییفرد, حسن, نوری, علی. گفتمانی بر تحلیلگفتمان در مطالعات سازمانی: تأملی برمبانی نظری و اسلوب اجرا. روش شناسی علوم انسانی, 1390; 17(69): 163-192.