- ابراهیمپور، حبیب و رضا نجاری. (1386). «مبانی فلسفی سازمان در چهار پارادایم». روششناسی علوم انسانی، 13(53): 9-33.
- اخلیان، جمال. (1394). «مروری کلی بر تئوری انتقادی و تحول سازمانی». کنفرانس بینالمللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی، ص 1-15، مشهد: رایمندپژوه.
- اشرفی، علی. (1398). ایسمها: مکتبهای فکری و سیاسی برای رشته علوم انسانی. تهران: آلتین.
- الوانی، سیدمهدی و حسن داناییفرد. (1379). «مدیریت دولتی از نگاه انتقادی». فصلنامه مطالعات مدیریت، 4(13-14): 13-32.
- پیروزمند، علیرضا و عباس جهانبخش. (1397). مبانی و روش تحقیق تکاملی در علوم انسانی اسلامی. در کتاب نظریه3. تهران: مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی (صدرا).
- پیروزمند، علیرضا. (1400). «پیشآمد و پسآمد الگوی توسعه اسلامی». مطالعات حقوق شهروندی، 2(2): 531-574.
- جلالی، سیدحسین. (1393). اثباتگرایی و پسااثباتگرایی و نقش آن در تحقیقات مدیریت. تهران.
- جهانیان، رمضان و سعیده زارع. (1396). «نقش تئوری آشوب در مدیریت آموزشی». فصلنامه پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، دوره جدید، شماره 4، 163-180.
- حبیبی، آرش. (19 اردیبهشت 1400). نظریه و نظریهپردازی. بازیابی از پارس مدیر:
https://parsmodir.com/db/research/research-theory.php
- داناییفرد، حسن. (1386). «پارادایمهای رقیب در علم سازمان و مدیریت رویکرد تطبیقی به هستیشناسی، شناختشناسی و روششناسی». دانشور رفتار، 5(26): 89-104.
- رحمتی، محمدحسین؛ خنیفر، حسین و ابراهیم کتابی. (1395). «الگوی رهبری امام حسینg در قیام عاشورا». فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، 24(3): 129-145.
- رشاد، علیاکبر. (1390). «منطق طبقهبندی علوم انسانی». همایش تحول در علوم انسانی، 5- تهران.
- رضائیان، علی (1387). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سمت.
- رضائیان، علی (1388). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: سمت.
- رضاییمنش، بهروز. (1373). «پارادایم تفسیری و مطالعه سازمان». مطالعات مدیریت، 4(15): 39-50.
- رضوی، سیدمهدی. (1387). آشنایی اجمالی با تعاریف کاربرگ بانک توسعه اسلامی اطلاعات (کاربرگ مهندسی تحقیقات). قم: فرهنگستان علوم اسلامی (چاپ داخلی).
- سیدجوادین، سیدرضا و حسین جلیلیان. (1392). سیر تحول مکاتب و نظریههای سازمان و مدیریت. تهران: نگاه دانش.
- شیبانیفر، محمدشهاب؛ الوانی، سیدمهدی؛ رستگار، عباسعلی؛ دامغانیان، حسین و حسن داناییفرد. (1399). «سیر تاریخی دانش مدیریت در ایران». پژوهشهای مدیریت عمومی، 13(40): 5-25.
- عابدی، احمد. (1400). بررسی و تبیین قاعده روشی «فعل موضوعاً، موضوعات فعل و آثار فعل» در نظام فلسفه ولایت. قم: فرهنگستان علوم اسلامی (چاپ داخلی).
- عابدی جعفری، حسن. (1370). «جایگاه و موضوع علم مدیریت». مصباح زمستان (پیششماره)، 35-43.
- گنجعلی، اسدالله و احسان رحیمی. (١٣٩۵). «تحلیل مبانی انسان شناسی پارادایمهای جامعهشناختی سازمان و مدیریت از منظر اندیشههای علامه طباطبایی». دوفصلنامۀ علمی -تخصصی اسلام و مدیریت، 5(8-9): 133-159.
- مشکانی، علیرضا؛ قراری، محمد و منصوره بختیاری فایندری. (1395). «سیر تحول اندیشه مدیریت در سیمای مکاتب و صاحبنظران علم مدیریت». مدیریت و کارآفرینی، 2(2/1): 62-70.
- میرزایی اهرنجانی، حسن. (1369). «زمینههای فکری و اجتماعی نظریههای مدیریت». دانش مدیریت، 9 و 10، 14-28.
- نفری، ندا و امیر لکعیان. (1392). «بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان شعب منطقه 3 بانک ملّت تهران». فرآیند مدیریت و توسعه، 26(3): 161-186.
- یزدانی زیارت، محمد و غلامحسین علامت. (1395). «نقش و کاربرد پارادایمها در علم سازمان و مدیریت». دومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت در هزاره سوم، ص 1- رشت.
References
- Abedi, A. (2021). Analysis and explanation of the methodological rule of “acts as subjects, subjects of acts, and consequences of acts” in the system of philosophy of guardianship. Qom: Academy of Islamic Sciences (Internal Printing). [In Persian]
- Alhojailan, M. I. (2012). Thematic analysis: A critical review of its process and evaluation. West East Journal of Social Sciences, *1*(1), 39–47.
https://doi.org/10.51817/WEJSS.2012.39
- Alvani, S. M., & Danaeefard, H. (2000). Public administration from a critical perspective. Journal of Management Studies, *4*(13), 13–32.
https://doi.org/20.1001.1.22518037.1373.4.13.14.2..28 [In Persian]
- Ashrafi, A. (2019). Isms: Intellectual and political schools of thought for the humanities. Tehran: Altin. [In Persian]
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, *3*(2), 77–101.
https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
- Clarke, T., & Clegg, S. (2007). Management paradigms for the new millennium. International Journal of Management Reviews, *9*(1), 45–64.
https://doi.org/10.1111/j.1468-2370.2007.00205.x
- Danaeefard, H. (2007). Competing paradigms in organizational and management science: A comparative approach to ontology, epistemology, and methodology. Daneshvar Behavior, *14*(26), 89–104. [In Persian]
https://www.sid.ir/paper/448515/fa
- Danaeefard, H., & Mozafari, Z. (2008). Enhancing validity and reliability in qualitative management research: A reflection on audit strategies. Management Research, *1*(1), 131–162. [In Persian]
https://ensani.ir/fa/article/41936
- Ebrahimpour, H., & Najari, R. (2007). Philosophical foundations of organization in four paradigms. Methodology of Humanities, *13*(49), 9–33. [In Persian]
- Ganjali, A., & Rahimi, E. (2016). Analysis of anthropological foundations of sociological paradigms of organization and management from Allameh Tabatabai’s perspective. Scientific and Specialized Biannual Journal of Islam and Management, *5*(2), 133–159. [In Persian]
https://doi.org/10.30471/im.2016.1331
- Habibi, A. (2021). Theory and theorizing. Parsmodir. [In Persian]
https://parsmodir.com/db/research/research-theory.php
- Jahanian, R., & Zare, S. (2017). The role of chaos theory in educational management. Quarterly Journal of New Research in Management and Accounting, *1*(1), 163–180. [In Persian]
- Jalali, S. H. (2014). Positivism and post-positivism and their role in management research. Tehran. [In Persian]
- Jamali, D. (2005). Changing management paradigms: Implications for educational institutions. Journal of Management Development, *24*(2), 104–115.
https://doi.org/10.1108/02621710510579452
- Meshkani, A., Gharari, M., & Bakhtiari Fayenderi, M. (2016). The evolution of management thought in the schools and theorists of management science. Management and Entrepreneurship, *1*(1), 62–70. [In Persian]
- Mirzaee Aharanjani, H. (1990). Intellectual and social contexts of management theories. Management Knowledge, *5*(2), 14–28. [In Persian]
- Nafari, N., & Lak Ayan, A. (2013). Examining the relationship between quality of work life and job satisfaction of employees in Region 3 branches of Bank Mellat in Tehran. Management and Development Process, *26*(3), 161–186.
https://doi.org/20.1001.1.17350719.1392.26.3.9.9 [In Persian]
- Okhlian, J. (2015). A general review of critical theory and organizational transformation. International Conference on Management, Culture, and Economic Development (pp. 1–15). Mashhad: Raymandpajouh. [In Persian]
https://civilica.com/doc/427237/
- (2019). Principles of management. Houston: Rice University.
- Piroozmand, A. (2021). Precedents and consequences of the Islamic development model. Citizen Rights Studies, *12*(2), 531–574. [In Persian]
- Piroozmand, A., & Hejazi, A. R. (2023). The model of transformation in humanities. Strategic Knowledge Interdisciplinary Studies Quarterly, *1*(1), 205–228. [In Persian]
- Piroozmand, A., & Jahanbakhsh, A. (2018). Foundations and methodology of evolutionary research in Islamic humanities. In The book of theory 3. Tehran: Sadra Islamic Humanities Research Center. [In Persian]
- Ponnam, A., & Dawra, J. (2013). Discerning product benefits through visual thematic analysis. Journal of Product & Brand Management, *22*(1), 30–39.
https://doi.org/10.1108/JPBM-08-2012-0160
- Rahmati, M. H., Khanifer, H., & Ketabi, E. (2016). Imam Hussein’s leadership model in the Ashura uprising. Islamic Management Research Quarterly, *24*(3), 129–145. [In Persian]
https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.22516980.1395.24.3.6.7
- Rashad, A. A. (2011, May 11). The logic of classification in humanities. Transformation in Humanities Conference (pp. 5–28). Tehran, Iran. [In Persian]
- Razavi, S. M. (2008). An overview of definitions in the user worksheet of the Islamic Development Bank (Research Engineering Worksheet). Qom: Academy of Islamic Sciences (Internal Printing). [In Persian]
- Rezaeian, A. (2008). Organizational behavior management. Tehran: SAMT. [In Persian]
- Rezaeian, A. (2009). Foundations of organization and management. Tehran: SAMT. [In Persian]
- Rezaeimanesh, B. (1994). Interpretive paradigm and organizational studies. Management Studies, *5*(1), 39–50. [In Persian]
- Seyedjavadin, S. R., & Jalilian, H. (2013). The evolution of schools and theories of organization and management. Tehran: Negah Danesh. [In Persian]
- Strauss, A. (1987). An introduction to codes and coding. Qualitative Analysis for Social Scientists (pp. 27–58). Cambridge University Press.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511557842.002
- Yazdani Ziarat, M., & Alamat, G. (2016). The role and application of paradigms in organizational and management science. Second International Conference on Accounting and Management in the Third Millennium (pp. 1–12). Rasht. [In Persian]