2
دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
چکیده
بر خلاف رویکرهای کمی، در رویکردهای کیفی، هدف اساسی، نظریه سازی است. رویکرد نظریهزمینهای یکی از رویکرهای پیشرفته کیفی است که در دوران گذار از رویکردهای اثباتی به فرا اثباتی به شکل جدی مطرح شده است. این رویکرد با کنکاش و جستجوی نکات کلیدی بدست آمده از عبارات، کلمات، جملات و جز آنها، به دنبال توصیف پدیده مورد نظر با هدف نظریه سازی است که برای حصول این امر نیاز دارد از روشها، نظریه ها و مقایسات متعدد سود جوید. این امر همان استفاده از تکنیکی است که تحت عنوان تثلیث از آن یاد میگردد. بنابراین، در مقوله تثلیث، محقق از روشهای متعدد تحقیقی برای مطالعه در مورد یک پدیده استفاده مینماید. در واقع اصل اساسی تثلیث، کاربرد استراتژی های مناسب و روشهای متعدد برای شناخت پدیده با هدف تایید یافته ها از طریق همگرا ساختن چشم اندازهای مختلف میباشد. بر این اساس، این مقاله در پی معرفی مفهوم تثلیت در پژوهش های کیفی و کاربرد خاص آن در رویکرد نظریهزمینهای است.
عباس زاده, محمد, & حسین پور, ابراهیم. (1390). کاربرد تثلیث در پژوهش های کیفی (با تاکید بر رویکرد نظریه زمینه ای). روش شناسی علوم انسانی, 17(67), 147-166.
MLA
محمد عباس زاده; ابراهیم حسین پور. "کاربرد تثلیث در پژوهش های کیفی (با تاکید بر رویکرد نظریه زمینه ای)". روش شناسی علوم انسانی, 17, 67, 1390, 147-166.
HARVARD
عباس زاده, محمد, حسین پور, ابراهیم. (1390). 'کاربرد تثلیث در پژوهش های کیفی (با تاکید بر رویکرد نظریه زمینه ای)', روش شناسی علوم انسانی, 17(67), pp. 147-166.
VANCOUVER
عباس زاده, محمد, حسین پور, ابراهیم. کاربرد تثلیث در پژوهش های کیفی (با تاکید بر رویکرد نظریه زمینه ای). روش شناسی علوم انسانی, 1390; 17(67): 147-166.