هدف این تحقیق، تدوین نقشه دانش اخلاق مدیریت و سازمان در ایران است. در راستای این هدف، با بهرهگیری از روش علمسنجی نخست، مقالات تولید شده در زمینه اخلاق سازمان و مدیریت گردآوری شده، سپس کلیدواژههای مرتبط در مقالات جستجو گردیده و ماتریس تکرار کلیدواژهها در مقالات، استخراج شده است. آنگاه با انجام عملیات خوشهبندی بر روی این ماتریس، مقالات خوشهبندی شدهاند که در نتیجة خوشهبندی، نقاط اصلی تشکیل دهندة محتوای علم و ارتباط آنها با یکدیگر بدست آمده است. سرانجام، با ترسیم نتیجة خوشهبندی، نقشة دانش اخلاق سازمان و مدیریت با شش هسته و پانزده یال بدست آمده است. هستهها عبارتند از: اخلاق، اخلاق کار، کدهای اخلاقی، اخلاق مدیریت، اخلاق سازمانی و عدالت توزیعی. هستههای ذکر شده در سه بخش هستة بنیادی (عدالت توزیعی)، هستههای محتوایی (اخلاق، اخلاق مدیریت و اخلاق کار) و هستههای ساختاری (اخلاق سازمانی و کدهای اخلاقی) دستهبندی شدهاند.