• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
حوزه و دانشگاه
روش شناسی علوم انسانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 23 (1396)
دوره دوره 22 (1395)
دوره دوره 21 (1394)
دوره دوره 20 (1393)
شماره شماره 81
شماره شماره 80
شماره شماره 79
شماره شماره 78
دوره دوره 19 (1392)
دوره دوره 18 (1391)
دوره دوره 17 (1390)
دوره دوره 16 (1389)
دوره دوره 15 (1388)
دوره دوره 14 (1387)
دوره دوره 13 (1386)
دوره دوره 12 (1385)
دوره دوره 11 (1384)
دوره دوره 10 (1383)
دوره دوره 9 (1382)
دوره دوره 8 (1381)
دوره دوره 7 (1380)
دوره دوره 6 (1379)
دوره دوره 5 (1378)
دوره دوره 4 (1377)
دوره دوره 3 (1376)
دوره دوره 2 (1375)
دوره دوره 1 (1374)
شاه‌ولی, منصور, کرمی, شبیر. (1393). بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق برای توسعه پایدار با روش ترکیبی. حوزه و دانشگاه روش شناسی علوم انسانی, 20(79), 27-46.
منصور شاه‌ولی; شبیر کرمی. "بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق برای توسعه پایدار با روش ترکیبی". حوزه و دانشگاه روش شناسی علوم انسانی, 20, 79, 1393, 27-46.
شاه‌ولی, منصور, کرمی, شبیر. (1393). 'بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق برای توسعه پایدار با روش ترکیبی', حوزه و دانشگاه روش شناسی علوم انسانی, 20(79), pp. 27-46.
شاه‌ولی, منصور, کرمی, شبیر. بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق برای توسعه پایدار با روش ترکیبی. حوزه و دانشگاه روش شناسی علوم انسانی, 1393; 20(79): 27-46.

بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق برای توسعه پایدار با روش ترکیبی

مقاله 2، دوره 20، شماره 79، تابستان 1393، صفحه 27-46  XML اصل مقاله (582 K)
نوع مقاله: علمی پژوهشی
نویسندگان
منصور شاه‌ولی؛ شبیر کرمی
چکیده
متناسب­سازی تولید علم با نیازهای بخش­های مختلف یک کشور از خصوصیات جهان امروز است که می‌تواند به پایداری آن کشور منجر شود. این کار تنها از طریق تبیین الگوی متناسب روش تحقیق امکان­پذیر است. به همین دلیل، برای بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق، به­منظور تولید علم و در راستای تحقّق توسعه پایدار کشور، پژوهشی با روش ترکیبی انجام شد. جمعیت مورد مطالعه این تحقیق، دانش‌آموختگان مقطع دکتریِ ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه­های شیراز و تهران هستند. نتایج تحقیق نشان داد که در هستی‌شناسی، معرفت­شناسی و روش­شناسیِ آموزش روش تحقیق به این دانش‌آموختگان، به­عنوان محققان آینده کشور، نارسایی­هایی وجود دارد. در این تحقیق به نتیجه‌گیری شد که رعایت 14 ویژگی در آموزش روش تحقیق برای تحقّق توسعه پایدار امری ضرروی است؛ این ویژگی­ها، که اجزای الگوی متعالی آموزش روش تحقیق را تشکلیل می­دهند، در سه دسته هستی­شناسی، معرفت­شناسی و روش­شناسی تدوین شده­اند.
کلیدواژه ها
تولید علم؛ آموزش روش تحقیق؛ توسعه پایدار؛ تحقیق ترکیبی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,553
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,305
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.