فرآیند و طرح جهانى شدن، با فراگیر کردن فرهنگ خاص آنگلو ـ امریکن در گوشه و کنار جهان، چالش روان شناختى بى سابقه اى را براى هویت مردمان غیرغربى ایجاد کرده است. چالش هاى اجتماعى و روان شناختى مذکور موجب شده است که گروهى از نوجوانان و جوانان کشور ما نیز بر سر دوراهى انتخاب بین سنن کهن فرهنگى و تجددطلبى مدرن سرگردان شوند و درجاتى از بحران هویت را تجربه کنند. به همین دلیل، بررسى چگونگى نگرش نوجوانان و جوانان کشور به پدیده ى جهانى شدن و جهانى سازى و رابطه ى این مسئله با هویت دینى و ملى آنان حایز اهمیت اساسى است; از این رو ما مقیاس هاى هویت دینى، هویت ملى، و نگرش به جهانى شدن را ساخته و در مورد دانش آموزان نوجوان دبیرستانى و پیش دانشگاهى اجرا کرده ایم. مطالعات تعیین روایى عاملى و پایایى ابزار تحقیق نیز، پس از جمع آورى داده ها از یک نمونه ى 4800 نفرى از کل کشور براى مقیاس ها و خرده مقیاس هاى هویت دینى، هویت ملى، و نگرش به جهانى شدن انجام گرفته است.
لطف آبادى, حسین, & نوروزى, وحیده. (1383). سنجش رابطه ى هویت دینى و ملى دانش آموزان نوجوان ایران با نگرش آنان به جهانى شدن. روش شناسی علوم انسانی, 10(40), 10-31.
MLA
حسین لطف آبادى; وحیده نوروزى. "سنجش رابطه ى هویت دینى و ملى دانش آموزان نوجوان ایران با نگرش آنان به جهانى شدن". روش شناسی علوم انسانی, 10, 40, 1383, 10-31.
HARVARD
لطف آبادى, حسین, نوروزى, وحیده. (1383). 'سنجش رابطه ى هویت دینى و ملى دانش آموزان نوجوان ایران با نگرش آنان به جهانى شدن', روش شناسی علوم انسانی, 10(40), pp. 10-31.
VANCOUVER
لطف آبادى, حسین, نوروزى, وحیده. سنجش رابطه ى هویت دینى و ملى دانش آموزان نوجوان ایران با نگرش آنان به جهانى شدن. روش شناسی علوم انسانی, 1383; 10(40): 10-31.